„Turėdami galimybę pamatyti, kaip alus gaminamas ar net sudalyvavę gamybos procese, vartotojai labai dažnai nustemba. Sugriūna visi mitai ir stereotipai – alus pasirodo esąs gyvas produktas, turintis unikalų gamybinį kelią, o ne industrinis gėrimas“ – teigia Marius Horbačauskas, „Volfas Engelman“ generalinis direktorius. Šis bravoras jau lapkritį ketina atverti skonių improvizacijoms ir edukacijai atvirą „Volfas Engelman Studiją“, kuri pakvies visuomenę interaktyviai įsitraukti į kūrybinį ir pažintinį procesą. Apie šį, į žymiausias pasaulines praktikas besiorientuojantį projektą, kalbamės su M. Horbačausku.

Naujosios bravoro erdvės pavadinimui pasirinkote menininkų pamėgtą pavadinimą „Studija“. Ar galima tikėtis, kad savo Studijoje sieksite mažinti šį atstumą tarp produkto ir vartotojo bei atskleisti alaus gamybos sąsajas su menu?

Alaus kūryba yra menas. Juk iš sąlyginai riboto ingredientų skaičiaus (4!) – vandens, salyklo, apynių ir mielių – reikia kiekvieną kartą sukurti kažką naujo ir išskirtinio savo skoniu, stiprumu, spalva, puta, aromatu ir net charakteriu. Gal tai kiek panašu į muzikos kūrybą, kur kuriant tokius skirtingus kūrinius kaip simfonija, opera ar pop daina, dirbama vos su 8 natomis.

Ar šį gamybos procesą bus galima iš arti pamatyti ir Volfas Engelman Studijoje?

Studija bus alaus dirbtuves primenanti erdvė – interaktyvaus kūrybinio proceso vieta. Čia eksperimentuosime, kursime naujus produktus, ragausime, klausime kolegų ir būsimų vartotojų nuomonės. Sėkmingiausius kūrybinio proceso produktus imsime gaminti didesniais kiekiais ir paleisime į gyvenimą.

Studija turėtų tapti ta vieta, kur ne tik mūsų, bet ir mūsų partnerių kūrybiškiausi žmonės galėtų atsiskleisti ir sukurti kažką naujo bei įdomaus. Be to, improvizuosime ne tik su alaus kūrimu. Maisto gamyba užsiimantiems partneriams suteiksime erdvę kurti skirtingus užkandžius ir patiekalus, ieškoti unikalių sprendimų, derančių su skirtingomis alaus rūšimis.

Kaip kilo mintis įkurti tokią alaus skonių improvizacijoms ir edukacijai atvirą erdvę?

Keliaudami po įvairias šalis analizavome geriausias praktikas pasaulyje, rinkome idėjas ir koncepcijas. Teko aplankyti daugiau nei 20 skirtingų vietų. Mano manymu, geriausi panašių projektų pavyzdžiai yra „Guinness“ muziejus ir neseniai atidarytas degustacinis centras „Open Gate Brewery“ Dubline, „Heineken experience“ centras Amsterdame, „Stiegl“ minibravoras, muziejus ir visas degustacinis centras Zalcburge, taip pat iš dalies mūsų kolegų „Olvi“ muziejus Suomijoje, ar „A.le Coq“lankytojų centras Tartu mieste. Visi jie yra savaip unikalūs, turi tam tikras stiprias, dažnai istoriškai nulemtas bei išvystytas koncepcijas ir vieną vienijantį dalyką –  alų, jo istoriją bei kultūrą. Mes stengėmės semtis įkvėpimo iš geriausių idėjų, ieškoti, kaip jas būtų galima pritaikyti pas mus, bet kartu sukurti kažką naujo ir unikalaus.

LPK

Leave a Comment