Antradienį nuotoliniame susitikime su naujuoju susisiekimo ministru Mariumi Skuodžiu ir jo komanda Lietuvos pramonininkų konfederacijos (LPK) vadovybė aptarė aktualiausius tranzito per Lietuvą, skaitmeninės rinkos vystymo, uosto plėtros, keleivių vežimo, kelių transporto, infrastruktūros, logistikos ir kitus ministerijos kuruojamose srityse pramonei ir verslui svarbius klausimus.

Pasak LPK prezidento, itin pozityviai nuteikia ministro ir jo komandos išsakytas tikslas aktyviai palaikyti dialogą su asocijuota verslo bendruomene: suformuoti nuolatinių diskusijų tematines platformas su aiškiu veiklos planu, identifikuojant problemą, įsivardinant sprendimą ir reguliariai pasitikrinant statusą.

„Daugybę darbo vietų sukuriančiam ir vienam iš kertinių mūsų ekonomikos – transporto, infrastruktūros ir logistikos – sektoriui, kuris pastaraisiais metais dėl „Brexit“, COVID-19 pandemijos, Mobilumo paketo, mokestinės aplinkos pokyčių ir pan. patyrė milžinišką spaudimą ir nuostolius – tokia mūsų parnešama žinia yra optimizmo suteikiantis signalas. Lietuvos logistinė situacija yra labai gera – didžiosios pasaulio ekonomikos domisi mūsų uostu ir kita infrastruktūra. Šis Lietuvos pramonininkų konfederacijos atstovaujamas sektorius yra ne tik didelis, bet ir labai perspektyvus, tačiau opi problema išlieka prieiga prie kapitalo. Džiaugiuosi, kad susitikimo su ministru metu pajutome ryžtingą nusiteikimą, jog turime išnaudoti savo stipriąsias puses ir bendromis jėgomis išvien siekti kurti didesnę pridėtinę vertę Lietuvai“, – sakė Vidmantas Janulevičius.

Susitikime, kuriame taip pat dalyvavo LPK viceprezidentas, Transporto, infrastruktūros ir logistikos  komiteto pirmininkas Romas Austinskas ir LPK generalinis direktorius Ričardas Sartatavičius, ministrui buvo pristatyti LPK pasiūlymai Vyriausybės 2020-2024 metų programos įgyvendinimo priemonių planui transporto, infrastruktūros ir logistikos srityse.

LPK pasiūlymai kelių transporto sektoriaus konkurencingumo išsaugojimui apima Lietuvos-Baltarusijos pasienio punktų pralaidumo didinimą, lygiaverčių verslo sąlygų Lietuvos vežėjams užsienio valstybėse užtikrinimą pasitelkiant ekonominės diplomatijos priemones, materialinės kelių transporto verslą kontroliuojančių institucijų bazės ir tarpinstitucinės sąveikos tobulinimą, kompleksinės kelių transporto srities teisės aktų (Kelių transporto kodekso ir jo įgyvendinamųjų teisės aktų) peržiūros. Taip pat – kadangi transporto sektorius yra vienas iš labiausiai nuo darbuotojų iš trečiųjų šalių pasiūlos priklausomų sektorių, siūloma užtikrinti palankias imigracijos sąlygas bei veiksmingą trečiųjų šalių darbuotojų įdarbinimo tvarką (kvotos) ir konsulinių skyrių trečiosiose šalyse veiklą.

„Vieno iš esminių strateginių transporto ir visos ES politikos prioritetų – Europos žaliojo kurso – įgyvendinimas priklausys nuo glaudaus verslo ir valstybės bendradarbiavimo, todėl būtina užtikrinti, kad Lietuvos transporto sektorius pasiektų keliamus aplinkosauginius tikslus neprarasdamas konkurencingumo. Svarbu ir tai, kad Vyriausybių kaita netrikdytų didelių tęstinių darbų parengimo ir vykdymo, o valstybė ir verslas galėtų optimaliai planuoti veiklą“, – pažymėjo LPK prezidentas.

Kalbant apie technologinių ir paklausos pokyčių išnaudojimą sektorių augimui ir kokybinei transformacijai, LPK išsakė pasiūlymus diegti visų rūšių transporto infrastruktūrines skaitmenizavimo ir kitas priemones, skirtas pralaidumo didinimui ir transporto rūšių ir paslaugų sąveikos gerinimui, teikti paramą prisitaikymui prie geografinių ir struktūrinių logistikos pasikeitimų, skaitmenizuoti transporto paslaugų, logistikos ir kelionės dokumentus, užtikrinti institucinę paramą perspektyviems technologiniams sprendiniams, numatyti realią paramą inovacijoms, investicijoms ir infrastruktūros plėtrai šioje srityje, numatyti kitas alternatyvias priemones, kurios prisidėtų prie dekarbonizacijos, skatinant bei plėtojant mažiau taršų transportą.

LPK pažymi, kad svarbu didinti ne tik mažų ir vidutinių, bet ir didelių įmonių konkurencingumą, efektyvumą bei inovatyvumą, skatinti jų transformacijas technologijų automatizavimo bei skaitmenizavimo link, skatinti diegti energijos vartojimo efektyvumo priemones, susijusias su naujausiomis bei aplinkai palankiomis technologijomis. Transporto investicijų programas siūloma finansuoti panaudojant visas ES teikiamas finansavimo galimybes, taip pat efektyviai panaudoti valstybinės infrastruktūros valdytojų lėšas infrastruktūros eksploatavimui, tobulinimui ir plėtrai, užtikrinant ekonominio skatinimo efektą.

Taip pat siūloma Kelių priežiūros ir plėtros programai finansuoti skirti 80 proc. akcizo pajamų, gautų už realizuotus degalus (vietoje šiuo metu numatytų 51 proc.), 100 proc. investicijų į šalies susisiekimo infrastruktūrą skirti tik tokiu atveju, jei profesionaliai atliktos kaštų ir naudos analizės rezultatai tai patvirtina, įtvirtinti, kad investicijos į susisiekimo infrastruktūrą – valstybinius kelius, geležinkelius, uostus, oro uostus – ar ir kitą strateginę infrastruktūrą būtų planuojamos 3 ar 5 metų laikotarpiui į priekį.

LPK pasisako už tai, kad iki 2025 m. būtų baigta tiesti 4 juostų „Via Baltica“ automagistralė iki Lenkijos Respublikos sienos bei tai, kad keliai ir, kur reikia, jų dangų konstrukcijos, tiltus, viadukus, sankryžas, būtų pritaikyti tam, kad jais sparčiau galėtų judėti šalies ir NATO gynybos pajėgų priemonės. Siūloma liberalizuoti valstybinės reikšmės kelių priežiūros verslą ir kelių priežiūros darbams skelbti viešuosius pirkimus, laikytis nuoseklios Lietuvos pozicijos ES, užtikrinant tinkamą finansavimą „Rail Baltica“ projektui bei išlaikyti „Rail Baltica“ infrastruktūros nuosavybę ir jos valdymą Lietuvos valstybei, didinti geležinkelių infrastruktūros konkurencingumą, užtikrinant kokybės parametrus ir tvarią jos plėtrą bei ilgalaikį finansavimą, lanksčiau taikyti Valstybės Pagalbos schemą Lietuvos pasiekiamumui reguliariu keleiviniu oro transportu su svarbiausiais Europos verslo ir finansiniais centrais užtikrinti, suformuoti valstybės politikos gaires tolimojo (tarpmiestinio) susisiekimo srityje ir įtvirtinti jas Kelių transporto kodekse ir remti bei skatinti keleivinio viešojo transporto parko atnaujinimą.

Nuoroda į dokumentą su pasiūlymais

(nuotr. LR susisiekimo ministerijos)

FACEBOOK

Artimiausi renginiai