Lietuvoje veikiančioms įmonėms „Philip Morris Baltic“ ir „Philip Morris Lietuva“ jau septintą kartą iš eilės suteiktas nepriklausomo Nyderlandų instituto „Top Employers Institute“ geriausio darbdavio (angl. Global Top Employer) sertifikatas. Prestižinį apdovanojimą įmonės pelnė už žmogiškųjų išteklių meistriškumą ir gebėjimą atitikti darbuotojų poreikius, už pažangą gerinant darbo sąlygas, suteikiamas galimybes mokytis ir tobulėti bei siekti lyderystės.

Lietuvoje įsikūrusios „Philip Morris“ įmonės pateko tarp 1600 geriausių pasaulio darbdavių iš 120 šalių. Kaip teigia „Philip Morris Baltic“ Žmonių ir kultūros vadovė Baltijos šalims Asta Sakalauskaitė, objektyvus ir griežtais kriterijais paremtas išorės ekspertų vertinimas atliekamas atsižvelgiant į globalų kontekstą. Pripažinimas rodo, kad pasirinkta žmogiškųjų išteklių strategija yra teisinga. Ekspertai taip pat suteikia vertingų įžvalgų, kurios yra svarbios besikeičiančiame pasaulyje.

„Šiandien pasaulyje viskas keičiasi milžinišku greičiu. Siekdami gerinti darbo sąlygas darbuotojams, juos motyvuoti ir padėti prisitaikyti prie pokyčių, nuolat atnaujiname žmogiškųjų išteklių programas, atsižvelgdami ir į rinkos tendencijas, verslo aplinką bei kitus pokyčius, – teigia A. Sakalauskaitė. – Puoselėjame pagarba ir įtraukumu grindžiamą įmonės kultūrą, kad kiekvienam darbuotojui būtų suteikta galimybė panaudoti visą savo potencialą, neatsižvelgiant į žmogaus lytį, amžių, tautybę ar kitas įvairias savybes, kurios daro juos autentiškus. Didžiuojamės, kad mūsų pastangos yra įvertinamos ne tik darbuotojų, bet ir išorės ekspertų.“

Įmonės įvertintos pagal tarptautinius standartus, patvirtintus audito įmonės „Grant Thornton“. Audituojamos įmonės atsakydamos į 400 klausimų turėjo atskleisti, kaip pasižymėjo šešiais žmogiškųjų išteklių aspektais. Jie apėmė verslo ir žmogiškųjų išteklių strategiją, darbo aplinką ir pokyčius, darbdavio prekės ženklo kūrimą bei talentų pritraukimą, darbuotojų mokymąsi ir tobulėjimą, darbuotojų gerovę, įtraukimą ir pripažinimą, vertybes ir etiką. Vertinimo metu atsižvelgta į sertifikuojamų įmonių pažangą per metus.

Pastaraisiais metais dideli pokyčiai vyksta kompanijos viduje – ji transformuojasi iš tabako kompanijos į technologijomis paremtą įmonę, taip keisdama ir pačią tabako industriją. „Philip Morris“ visame pasaulyje siekia ambicingo tikslo – sukurti pasaulį be cigarečių dūmų.

„Tapome inovatyvia technologijų kompanija, kuri kuria mokslu pagrįstus, mažiau kenksmingus produktus. Mūsų darbuotojai – pagrindinė pokyčių varomoji jėga, tad nuolat ieškome naujų sprendimų, kaip dar pagerinti darbo sąlygas, sukurti darbuotojams galimybių tobulėti bei siekti karjeros“, – teigia A. Sakalauskaitė.

Praėjusiais metais COVID-19 pandemija iškėlė nemažai iššūkių visiems darbdaviams. „Philip Morris Baltic“ ir „Philip Morris Lietuva“ įmonės nuo pat pandemijos pradžios siekė apsaugoti darbuotojus ir jų šeimos narius, tam ėmėsi itin griežtų saugumo priemonių. Darbuotojai buvo aprūpinti reikalingomis asmens higienos priemonėmis, o tiems, kurie savo funkcijas gali atlikti nuotoliniu būdu, sudarytos visos darbui iš namų reikalingos sąlygos.

„Matome, kad pandemija sparčiai koreguoja įprastus darbo organizavimo ir žmogiškųjų išteklių valdymo būdus, kai kuriuos iš jų – negrįžtamai. Kuo ilgiau dirbame nuotoliniu būdu, tuo labiau silpnėja darbo asociacija su konkrečia darbo vieta įmonės biure. Periodinių mūsų darbuotojų apklausų rezultatai rodo, kad didžioji dalis darbuotojų nori ir pasibaigus pandemijai išlaikyti lankstumą, ir mes esame pasiruošę jį suteikti. Tuo pačiu metu suprantame, kad nuotolinio darbo specifika ir dabartinio gyvenimo neapibrėžtumas gali turėti ir neigiamą poveikį darbuotojų įsitraukimui, motyvacijai bei emocinei sveikatai, tad imamės priemonių, kad to išvengtume“, – teigia A. Sakalauskaitė.

Siekdama padėti darbuotojams derinti šeimos ir profesinius siekius, praėjusiais metais kompanija įdiegė „Laimingų tėvų“ (angl. Happy parents) programą, kuri po vaiko priežiūros atostogų grįžusiems tėvams pirmą mėnesį suteikia galimybę dirbti lanksčiu darbo grafiku ir tik pusę darbo laiko, paliekant visą darbo užmokestį.

Aukštus standartus savo veiklai kelianti kompanija yra pelniusi ir kitų apdovanojimų: 2019 m. „Philip Morris Lietuva“ ir „Philip Morris Baltic“ gavo „Equal-Salary“ sertifikatą, tais pačiais metais „Philip Morris“ įmonėms Lietuvoje nepriklausoma audito kompanija „TUV Austria“ suteikė bedūmio darbdavio sertifikatą. 2019 m. „Philip Morris Lietuva“ pelnė „Carbon – Neutral“ statusą, kurį išlaikė ir pernai. Būtent darbuotojų sprendimai itin prisideda prie to, kad tobulindama savo veiklą įmonė nuosekliai mažina aplinkai keliamą žalą.

„Philip Morris Lietuva“ – pirmasis užsienio investuotojas Lietuvoje. Nuo 1993-iųjų Lietuvoje veikianti įmonė yra ir viena didžiausių šalies mokesčių mokėtojų. Per pastarąjį dešimtmetį bendrovės „Philip Morris Lietuva“ ir „Philip Morris Baltic“ į Lietuvos valstybės biudžetą sumokėjo daugiau kaip du milijardus eurų įvairių mokesčių.

„Philip Morris International“, kurios dvi įmonės veikia Lietuvoje, taip pat yra viena iš 16 tarptautinių organizacijų, kurioms suteiktas šių metų „Global Top Employer“ sertifikatas.

FACEBOOK

Artimiausi renginiai