Lpk Logo Lt

Regionų sėkmės formulė: vietinis turizmas, platus paslaugų tinklas ir vietos gyventojų iniciatyvos

2015 11 19

Lietuvos regionai vardina priežastis, kas jiems trukdo išnaudoti turimą infrastruktūrą, kultūrinį ir gamtinį paveldą bei kurti su tuo susijusius verslus. Todėl šiandien, lapkričio 19 d., LPK atstovai su Rokiškio verslo, valdžios ir vietos bendruomenių atstovais dalinosi sėkmės formulėmis ir pasiūlymais, kokius namų darbus regionai turi atlikti, jei nori prisitraukti daugiau užsienio ir vietos investicijų bei turistų.

Pasak Lietuvos pramonininkų konfederacijos (LPK) prezidento Roberto Dargio, regionai, visų pirma, turi atlikti namų darbus: surinkti informaciją, kokio tipo įmonės dirba jų ir aplinkiniuose regionuose, kokias paslaugas, subrangovus ir pan. kviečiamas investuotojas gali gauti: „Vien tik savivaldybės interneto svetainėje paskelbti, kad Rokiškis turi tam tikrus privalumus, neužtenka. Reikia patiems važiuoti ir už rankovės tempti investuotojus.“

Vien tik savivaldybės interneto svetainėje paskelbti, kad Rokiškis turi tam tikrus privalumus, neužtenka. Reikia patiems važiuoti ir už rankovės tempti investuotojus.

Lietuvos viešbučių ir restoranų asociacijos prezidentė bei LPK viceprezidentė Evalda Šiškauskienė atkreipė dėmesį, kad Lietuva turi daug ką parodyti, bet nemoka to padaryti: neturime vieningo šalies tinklalapio, sukurtų vietinių produktų žinomumas taip pat nedidelis.

„Rokiškis turi didelį potencialą – per šį regioną eina dvarų kelias, gastronomijos kelias, todėl reikia rimtai išsigryninti prioritetus ir juos susieti su konkrečiais pasiūlymais, ką atvykęs turistas gali veikti, kur gyventi, ko paragauti,“ – kalbėjo E.Šiškauskienė.

Pasak jos, viena labiausiai augančių rinkų yra Latvija – užfiksuotas 11 proc. turizmo augimas. Latviai labai domisi Lietuva, todėl dėl geografinės padėties Rokiškiui ir kitiems Šiaurės Lietuvos regionams labai  perspektyvu orientuotis į artimiausius kaimynus ir į vietinį turizmą.

„Vietinis turizmas labai svarbus – Birštoną, Druskininkus, Anykščius užpildo vietiniai. Paskutiniu metu rusų turistų rinka sumažėjo 37 proc., tačiau Lietuvos turizmas to nepajuto. Tai kompensavo išaugusi latvių, italų, norvegų turistų rinka, ir lietuviai turistai, kurių skaičius paskutiniu metu taip pat labai ženkliai auga. Statistika rodo, kad iš užsienio atvyksta 56 proc. turistų, visi kiti – vietiniai. Iš viso turistų šiais metais prognozuojama sulaukti apie 2,5 mln. – tai tikrai nemažas skaičius, rodantis, kad Lietuvos regionai turi dėl ko stengtis,” – sakė Lietuvos viešbučių ir restoranų asociacijos prezidentė.

Statistika rodo, kad iš užsienio atvyksta 56 proc. turistų, visi kiti – vietiniai. Iš viso turistų šiais metais prognozuojama sulaukti apie 2,5 mln. – tai tikrai nemažas skaičius, rodantis, kad Lietuvos regionai turi dėl ko stengtis.

Rokiškio verslo atstovai pripažino matantys didelį turizmo potencialą savo regione – išvystytas maisto pramonės sektorius, taip pat perspektyvus regiono kulinarinis kultūrinis paveldas, – tačiau dažnai susiduriama su tokiomis problemomis, kaip žemas verslumo lygis, neišplėtota infrastruktūra, konsultacijų ir pagalbos trūkumas, kuriant verslą bei darbo vietas, perkvalifikuojant darbuotojus.

„Kur yra regionų sėkmės formulė? Vis dar dominuoja labai neteisingas mąstymas, kad kažkas yra už mus atsakingas. Pradėkime nuo paprastų dalykų: savo aplinkos sutvarkymo, o toliau galvokime, kaip kurti pridėtinę vertę kitiems. Taip pridėtinę vertę sukursime ir sau,“ – kalbėjo R.Dargis.

LPK prezidentas akcentavo, kad regionuose labai svarbi įvairių visuomenės grupių sinergija: „Niekas neatveš nieko ir nepadarys geresnio gyvenimo, jeigu jūs patys nenorėsite ir nieko nedarysite. Nuo stiprių ir aktyvių bendruomenės lyderių, verslo, savivaldos atstovų ir miesto šviesuomenės – mokytojų, gydytojų ir kt. – bendro darbo priklauso, kokios investicijos čia ateis ir jums sukurs naujas darbo vietas.“

Pasak Rokiškio verslininkų, galima rasti vis daugiau pavyzdžių, kai bendromis jėgomis bandoma regione sukurti sinergiją: verslas padeda bendruomenėms ir kartu siekia garsinti Rokiškio vardą, kuris turėtų tapti šio regiono prekės ženklu.

Renginį „Verslas, investicijos ir turizmas Rokiškyje“ organizavo Rokiškio rajono savivaldybė ir Vilniaus rokiškėnų klubas „Pragiedruliai“.  Jame dalyvavo Rokiškio rajono savivaldybės ir Rokiškio miesto įstaigų darbuotojai, Rokiškio rajono asocijuotų verslo struktūrų atstovai, verslininkai, amatininkai, Rokiškio rajono gyventojai, Vilniaus rokiškėnų klubo „Pragiedruliai“ nariai.

Susijusios naujienos

ES ministrai priėmė bendrąją poziciją dėl Net zero pramon...

2023 12 12
Juan Encalada V1ipqy Fd4 Unsplash

Europos verslas siunčia žinutę pirmininkavimui ES Tarybai...

2023 11 24
Original 5e9f3515 7f43 4928 B09a F663bd5f0f36

Indonezijos parlamentarai apsilankė Lietuvos pramonininkų...

2023 11 24
2023.11.23 In Parlamento Nariai Lpke 3 E1700813752707
Archyvas, investicijos, Pranešimai žiniasklaidai, regionai, Savivaldybės, Turizmas, Visos naujienos"}],"exclude_current_post":true,"useQueryEditor":true,"signature":"9874198ac12149bb29a3740491eeb18e","user_id":2,"time":1711471143,"lang":"lt","post__not_in":[3926],"category_name":"Naujienos","tag":"Archyvas, investicijos, Prane\u0161imai \u017einiasklaidai, regionai, Savivaldyb\u0117s, Turizmas, Visos naujienos","paged":1}" data-page="1" data-max-pages="499">

Įrašykite paieškos frazę: