Europos pramonės ir verslo organizacija „BusinessEurope“, kurios narė yra Lietuvos pramonininkų konfederacija, parengė ataskaitą apie pagrindines ES ir Jungtinės Karalystės prekybinių-investicinių santykių problemas ir jų poveikio vertinimą. Dokumentas buvo pateiktas Europos Komisijai, Europos Parlamentui ir kitoms institucijoms.

Kaip viena iš pagrindinių, neatidėliotinų problemų, kurias reikia nedelsiant spręsti, yra įvardinamas gabenimas keliais ir geležinkeliais, kuris kyla dėl sudėtingų muitinės reikalavimų prekių grupėms ar atskiroms prekėms. Taip pat pažymimi išaugęs siuntų į ir iš Jungtinės Karalystės pristatymo laikas, problemos su importo įforminimo reikalavimais ir ne iki galo pritaikytais muitinės IT sprendimais.

„BusinessEurope“ pažymi, kad sunku laikytis kilmės taisyklių, ypač kai kalbame apie perdirbtus žemės ūkio produktus arba pramonines prekes, į kurias paprastai įeina komponentai iš skirtingų šalių, o tam tikrais atvejais bendrovėms nedelsiant taikomas reikalavimas sumokėti dvigubus muitus. Identifikuotos problemos, susijusios su  profesinės kvalifikacijos ir darbuotojų judumo klausimais, Jungtinės Karalystės vizų reikalavimai ir profesinės kvalifikacijos pripažinimas sukelia daug painiavos įmonėms.

Dokumente identifikuoti pagrindiniai probleminiai klausimai vidutiniu ir ilguoju laikotarpiu, kuriuos reikia spręsti jau dabar: techninės prekybos kliūtys – Jungtinės Karalystės lengvatiniai laikotarpiai baigiasi po 2021 m., o vėliau iškils naujų problemų, susijusių su atitikties žymėjimu, sanitarinės ir fitosanitarinės priemonės, dėl kurių, pasibaigus JK lengvatiniams laikotarpiams, prognozuojamos papildomos komplikacijos. Taip pat pažymėti duomenų srautų, darbuotojų ir kiti aktualūs klausimai.

Jau dabar ES verslas ir pramonė jaučia šių neišspręstų problemų poveikį. Įmonės patiria papildomas išlaidas dėl padidėjusio gabenimo tarifo, dėl prastovų muitinėse, dėl išaugusių krovinių mokesčių ir importuojamų siuntų išmuitinimo. Atkreipiamas dėmesys, kad muitai turi būti mokami už produktus, kurie neatitinka kilmės reikalavimų, o tai padidina klientų ir galutinių vartotojų išlaidas. Kaip papildomas išlaidas „BusinessEurope“ įvardija: papildomą darbo jėgą, reikalingą norint susidoroti su padidėjusiais dokumentacijos reikalavimais, investicijas į IT sistemas, sumažintą pelno maržą, atgrasančios nuo tolesnio tam tikrų ES produktų pardavimo JK rinkoje ir atvirkščiai ir pan.

Atkreipiamas dėmesys į vėlavimus, pailgėjusį bendras pristatymo laiką, tiekimo trukdžius. Dėl naujojo  Jungtinės Karalystės produktų reglamento pailgėja produktų registracijos laikas. Prognozuojama, kad kai kurios įmonės turės ieškoti naujų klientų ar net naujų rinkų, pertvarkyti tiekimo grandines, iš naujo derėtis dėl pardavimo sutarčių ar vis keisti pristatymo sąlygas.

Su visu dokumentu galite susipažinti: https://www.businesseurope.eu/publications/main-problems-regarding-eu-uk-trade-and-investment-end-transition-period-businesseurope

FACEBOOK

Artimiausi renginiai