Lietuvos pramonininkų konfederacija (LPK) dar kartą kreipėsi į Lietuvos Respublikos vadovus, Seimą, Finansų, Ekonomikos ir inovacijų bei Švietimo, mokslo ir sporto ministerijas atkreipdama dėmesį į tai, kad ketinimai aukcione parduoti  Viešosios įstaigos  Lietuvos inovacijų centro (LIC) dalininko teises yra per 27 metus sukaupto potencialo ir patirties švaistymas, o taip pat kelia grėsmę inovacijų diegimo pramonėje spartai.  

 Įkūrus Inovacijų agentūrą, Ekonomikos ir inovacijų ministerija informavo, kad valstybei priklausančios LIC dalininko teisės bus parduodamos aukcione ir jame dalyvauti galės bet kurie suinteresuoti dalyviai. Iki šiol valstybė šioje viešojoje įstaigoje turėjo dvi dalis, kurių valdymas buvo deleguotas Ekonomikos ir inovacijų bei Švietimo, mokslo ir sporto ministerijoms, o vieną trečdalį – Lietuvos pramonininkų konfederacija.

LPK dar kartą atkreipė dalininkų ir kitų valstybės institucijų dėmesį, kad bendrų LIC dalininkų pastangų ir investicijų dėka yra sukurtas LIC kaip patikimo Lietuvos ir Europos inovacijų konsultavimo ir paramos paslaugų sistemos dalyvio potencialas susidedantis iš: sukauptos  darbuotojų kompetencijos, proaktyviu darbu su verslu grįstos organizacijos kultūros, unikalaus veiklos plėtros modelio, pagrįsto privataus ir viešojo sektorių bendradarbiavimu, Lietuvoje ir užsienyje pripažinto LIC prekinio ženklo, klientų bazės ir sutartinių įsipareigojimų klientams, tarptautinių ir nacionalinių partnerių tinklo,  pripažinimo tarptautiniuose MTI tinkluose,  lojalių partnerių aibės, ir kt.

Konfederacijos nuomone, LIC dalininkų pasikeitimas ir LIC eliminavimas iš viešosios inovacijų paramos sistemos sukurs neigiamos pasekmes ūkio subjektams (vidutiniškai 1200 verslo įmonių kasmet), eliminuojant jiems galimybę naudotis LIC teikiamomis viešosiomis inovacijų konsultavimo paslaugomis, kurios padeda didinti jų ir valstybės tarptautinį konkurencingumą. Tai taip pat pareikalaus papildomų valstybės biudžeto lėšų, siekiant užtikrinti viešųjų inovacijų konsultavimo paslaugų, kurias teikia LIC panaudodamas tarptautinių MTEPI programų lėšas (800-900 tūkst. eurų kasmet).

„Tokie sprendimai sukelia daug abejonių dėl galimybių ateityje užtikrintį kuo tampresnį verslo ir mokslo bendradrabiavimą, jeigu, neįvertinus galimų pasekmių, naikinamas beveik 30 metų puikiai veikęs verslui gyvybiškai būtinas įrankis. LIC ir buvo tas, kuris įgyvendindavo verslo konsultacijos programas. Šis centras turi didžiausią įdirbį su „Horizon 2020“ programa, ko neturi jokia kita valstybės institucija. Ir nepamirškime – LIC nėra valstybės resursais išlaikoma institucija, o konkuravo su visomis kitomis Europos inovacijų agentūromis ir centrais, siūlant įvairias projektines iniciatyvas ir  veikė tarptautinių konkursinių programų lauke. Klausimas kyla – ar naujoji Inovacijų agentūra padės tiesiogiai verslui ir neturės biurokratinių įvairių suvaržymų, kuriais yra apribotos valstybės finansuojamos“, – pabrėžia LPK prezidentas Vidmantas Janulevičius.

Pasak LPK prezidento, naujai sukurta Inovacijų agentūra ateityje galbūt galės kompensuoti tokiu sprendimu dirbtinai sukurtą viešųjų inovacijų paramos paslaugų stygių, bet neturime jokio pateikto argumentuoto pagrindimo, kada bus tai padaryta.

„Ateina  laikas demonstruoti valtybės inovacijų ekosistemos pasiekimus, bet kol kas niekas, kalbėdami apie Inovacijų agentūrą ar kitas, dar nešneka apie konkrečias paslaugas, konkrečią veiklą, kas bus. Kitos šalys irgi nemiega, o mes dabar susifokusuojame į formą, ne į turinį. Klaidinga yra manyti, kad valstybės įsteigta viena agentūra galės kilstelti Lietuvą globalioje inovacijų rinkoje – tam būtina sukurti visą inovacijų ekosistemą, kurioje veiktų ne vienas, o keletas žaidėjų. Kyla labai reali grėsmė, kad valstybės deklaruoti tikslai nebus pasiekti “, – sako LIC vadovas Mantas Vilys.

LPK atkreipia dėmesį į tai, kad teikdama  viešąsias paslaugas verslui ir mokslo įstaigoms  nemokamai, LIC buvo svarbus viešo sektoriaus „mandatas“, suteikiantis jam galimybę dalyvauti tarptautiniuose konkursuose ir  programose. Todėl, priimant sprendimą dėl valstybės dalininkų pasitraukimo iš LIC dalininkų, turi būti atliktas tokio sprendimo pasekmių vertinimas (kaštų-naudos analizė), siekiant užtikrinti, kad efektyviai būtų panaudojamos  valstybės lėšos bei siekiant didinti Lietuvos verslo tarptautinį konkurencingumą. Yra būtina surengti konsultacijas su visuomene (ypač verslo atstovais), nes sprendimas turės įtakos jų galimybei gauti atitinkamas viešąsias inovacijų konsultavimo paslaugas ir turės ilgalaikes pasekmes jų konkurencingumui ir inovacijų diegimo įmonėse spartai.

1996 metais įsteigtas VšĮ Lietuvos inovacijų centras jau  įgyvendino daugiau nei 150 projektų, turi daugiau nei 280 tarptautinių partnerių, centras verslui siūlė partnerių paieškos, rinkų, technologijų paieškos paslaugas, konsultacijas.

 

FACEBOOK

Artimiausi renginiai