Išgryninti ekonominius interesus, aiškiai apsibrėžti geografines zonas ir rasti įdomių būdų pristatyti savo produkciją – viso to reikia, norint išnaudoti galimybes plėsti savo verslą Kinijoje. Apie tai šiandien kalbėjo Lietuvos pramonininkų konfederacijos (LPK), Vyriausybės ir Užsienio reikalų ministerijos (URM) atstovai informaciniame seminare „Lietuvos ir Kinijos ekonominio bendradarbiavimo perspektyvos“. Renginio metu LPK taip pat pristatė verslo misijos, planuojamos š.m. lapkričio mėnesį Ministro Pirmininko Algirdo Butkevičiaus oficialaus vizito į Kiniją metu, programą.

LPK lapkričio 21–26 dienomis rengia verslo misiją į Kiniją, kurios metu planuojama aplankyti Pekino, Sudžou ir Šanchajaus miestus, susitikti su valstybės ir vietos valdžios institucijų pareigūnais, prekybos namų atstovais bei verslo įmonėmis.

Pasak Osvaldo Čiukšio, LPK generalinio direktoriaus, neišsigryninus savo ekonominių interesų, jau ten esant sunku pasiekti gerų rezultatų, dėl šios priežasties šįkart LPK nevykdys įmonių registracijos į šią verslo misiją be interesų anketos.

„Matome pakankamai nuoseklų santykių su Kinija gerėjimą. Dvišaliuose susitikimuose vizito Kinijoje metu Premjeras yra pasirengęs įvardinti labai aiškius Lietuvos verslo įmonių interesus, todėl labai skatintume verslo atstovus būti aktyvius ir suformuluoti savo interesus kaip galima aiškiau,“ – teigia Andrius Kalindra, LRV Užsienio ir Europos Sąjungos reikalų skyriaus vedėjas.

Lapkritį planuojamos verslo misijos metu susitikimuose su Kinijos valstybės ir verslo atstovais dalyvaus ir Danijos pramonės konfederacija, su kuria LPK yra pasirašiusi bendradarbiavimo sutartį. Danai turi stiprias pajėgas Kinijoje, todėl tai palengvins Lietuvos verslo misijos darbotvarkės planavimo ir susitikimų organizavimo darbus.

„Lietuviai, gaminantys kokybiškus produktus, gali drąsiai pozicionuoti savo prekes ir taip rasti nišą. Kinai labai palankiai žiūri į prekes ir paslaugas iš Europos, o Lietuvoje gaminami produktai ar teikiamos paslaugos tikrai pasižymi kokybe. Todėl tereikia surasti savo nišą ir būti pasirengusiems patenkinti gerokai didesnius kiekių poreikius,“ – sako O. Čiukšys.

Seminare buvo pabrėžta, kad  Kinija turi daug potencialo ir galimybių, kurių mes dar neišnaudojame, todėl Lietuvos valstybinės institucijos pastaruoju metu stiprina savo pajėgas darbui su šia šalimi.

Kaip pastebėjo ekspertai, Kinijoje yra svarbu koncentruotis į tam tikrą regioną. URM atstovai Lietuvos verslininkams siūlė apsibrėžti tikslesnę geografinę veiklos zoną, kurioje vėliau būtų galima nuosekliai ir aktyviai veikti: ten važiuoti, tiesiogiai bendrauti su potencialiais partneriais ir pasiekti konkretesnių rezultatų. Kol kas didžiausias Lietuvos institucijų įdirbis yra Pekine, Tiandzine, Šandongo provincijoje – šiose Kinijos vietose Lietuva jau yra pastebėta, todėl norint greitesnio rezultato siūloma pirmiausia orientuotis būtent ten.

Pabrėžta, kad vystant eksportą į Kiniją, pagrindinis akcentas yra žinomumas. Lietuva turi didesnes galimybės atkreipti dėmesį į save kaip į kilmės šalį, ypač pristatant save kaip artimą Skandinavijos šalims. Ir toliau dirbant šia linkme, turime potencialo tapti geriau žinoma valstybe kinų tarpe.

Pasak ekspertų, kinams taip pat labai svarbūs oficialių pareigūnų vizitai – jei įmonės atvyksta kartu su oficialiais asmenimis, tai garantuoja vietinių verslininkų pasitikėjimą. Premjero vizitas – dar viena galimybė Lietuvos verslui pasirodyti pačiu aukščiausiu lygiu kartu su valdžios atstovais ir taip pristatyti savo interesus.

Kaip akcentuoja ekspertai, Kinijos vartotojų dėmesį ypač patraukia išskirtinės istorijos – jei sugebama įdomiai pristatyti savo produktą, jo atsiradimą ar pagaminimą, paremiant tai legenda ar gerai įsimenančia istorija, tai smarkiai padidina galimybes sudominti Kinijos vartotojus.

Vienas iš kultūrinių Kinijos rinkos ypatumų – nuoseklus ir reguliarus bendravimas bei santykių palaikymas, todėl 2016 metais LPK planuoja dar 2 verslo misijas į Kiniją.

FACEBOOK

Artimiausi renginiai