Lietuvai vangiai išduodant leidimus skrydžiams net tomis kryptimis, kuriose pandemijos plitimas yra suvaldytas, rizikuojama pražiopsoti progą turėti bent labai trumpą turizmo sezoną. Tuo metu gerokai daugiau skrydžių krypčių jau atvėrusios Latvija ir Estija galės susirinkti visus į Baltijos šalis šią vasarą vykti planuojančius turistus.

Šiandien yra patvirtintos 4 skrydžių kryptys iš Lietuvos – į Taliną, Rygą, Frankfurtą ir Oslą. Tuo metu iš Rygos oro uosto jau skraidoma 8 kryptimis: į Frankfurtą, Amsterdamą, Vilnių, Taliną, Oslą, Kopenhagą, Helsinkį, Miuncheną. Iš Talino oro uosto galima nuskristi 9 kryptimis: į Rygą, Amsterdamą, Frankfurtą, Helsinkį, Vilnių, Kopenhagą, Oslą, Kerdlą, Kuresarę. Jau patvirtinta, kad 4 papildomos kryptys iš Rygos oro uosto (Hamburgas, Viena, Diuseldorfas, Berlynas) ir 3 iš Talino (Paryžius, Viena, Berlynas) prisidės nuo birželio pradžios. Tuo metu tolimesnės perspektyvos dėl skrydžių Lietuvoje miglotos.

„Nei vietinis turizmas, nei Baltijos šalių kelionių burbulas vieni patys neišgelbės ant atbrailos stovinčių viešbučių ir daugybės kitų nuo turizmo srautų priklausančių smulkių verslų. Todėl galimybė turėti nors ir labai trumpą vasaros turizmo sezoną yra labai reikalinga, o pagal dabartines sąlygas, tai yra neįmanoma – pirma, nesant skrydžių, nėra fizinės galimybės atvykti į Lietuvą, antra, privalomas karantinas atvykusiems yra netiesioginis atvykstamojo turizmo draudimas“, – sako Lietuvos viešbučių ir restoranų asociacijos prezidentė Evalda Šiškauskienė.

Jos teigimu, iš šios situacijos laimės latviai ir estai, kurie sprendimus priima greičiau ir jau yra pasiruošę įsileisti turistus iš ES šalių. Tuo metu Lietuva rizikuoja likti skrydžiais nepasiekiama sala, taip žlungant su turizmu susijusio verslo viltims gauti šiek tiek pajamų bent vasarą. Juo labiau, kad Lietuva yra tarp šalių, sėkmingiausiai susitvarkiusių su COVID-19, kas leistų tikėtis turistų susidomėjimo.

Šiuo metu leidimus skrydžiams iš tam tikrų šalių išduoda vyriausybė, tai daroma tik kartą per savaitę. Praėjusią savaitę per Vyriausybės posėdį patvirtinta tik viena saugia vadinama šalis – Norvegija. Tačiau nėra jokių aiškių planų, kada ir kokios kryptys galėtų būti svarstomos, o tai neleidžia verslui planuoti savo veiklų.

„Jei skrydžiai bus tvirtinami tokiais tempais, daugiau susisiekimo turėsime tik turizmo sezonui pasibaigus. Šis turizmo sezonas jau ir taip yra labai trumpas ir kai kuriems turizmo verslams gali tapti pražūtingu, tad norint nors kiek padėti verslui išlaikyti darbuotojus, būtini greiti sprendimai ir aiškumas dėl jų priėmimo proceso. Laiku nesusiėmus šios vasaros sezonas gali būti dvigubai skausmingesnis, kai užsienio turistai turės galimybę atrasti kaimynines Baltijos šalis, o ne Lietuvą“, – sako LVRA prezidentė.

Pasak E. Šiškauskienės, privaloma saviizoliacija atvykusiems iš ES šalių neleidžia turėti net menkų vilčių apie turistų pritraukimą. Tačiau kitos šalys randa kitų būdų užtikrinti keliautojų ir jas priimančių žmonių saugumą – pavyzdžiui, reikalauja pažymų apie neigiamą Covid-19 testą. Kai kuriose šalyse, pavyzdžiui Austrijoje, greitą COVID-19 testą keleiviai gali atlikti iškart nusileidę, pačiame oro uoste.

„Suprantame, kad saugumas privalo būti mūsų visų prioritetas. Tačiau pasaulis ieško ir randa būdų keliauti saugiai, o Lietuvoje, regis, net nebandoma tokių variantų ieškoti. Mūsų viešbučiai taip pat yra pasiruošę ir prisitaikę priimti turistus užtikrinant jų saugumą“, – sako E. Šiškauskienė.

LVRA teigimu, turizmo verslui itin svarbi rinka – Vokietija, tačiau kol kas patvirtintas tik vienas skrydis į Frankfurtą. Tuo metu iš Rygos jau galima nuskristi į keturis Vokietijos miestus. Taip pat tikslinga atkurti skrydžius ir iš kitų su pandemija gerai besitvarkančių šalių – Nyderlandais, Danija, Suomija, Izraeliu.

Lietuvos viešbučių ir restoranų asociacijos informacija

ARTIMIAUSI RENGINIAI

FACEBOOK