R.Dargis: Kaip mokykloje išmokti kurti pridėtinę vertę?
„Turbūt galvojate, kad pridėtinė vertė matuojama pinigais: doleriais, eurais, rubliais. O jei kompozitorius parašo kūrinį, kuris milijonams sukuria puikią emociją – ar tai taip pat yra pridėtinė vertė?“, – klausė Lietuvos pramonininkų konfederacijos (LPK) prezidentas Robertas Dargis, birželio 17 d. sveikinęs jau 7-tąją „Renkuosi mokyti!“ kartą – aktyvius, iniciatyvius žmones, norinčius dirbti mokytojo darbą.
„Žiūrėdami į perspektyvą, pramonininkai ir verslo struktūros pradėjo gilintis į tai, kas vyksta mūsų švietimo sistemoje: kaip ruošiami vaikai ir mokytojai, kaip sekami pasaulio pokyčiai, ar mes tikrai ugdome tokius žmonės, kurie gebės pasirūpinti savimi, savo šeimomis ir bendruomenėmis pasaulyje. Pamatėme, kad mokytojų ruošimo sistema nė iš tolo neatliepia lūkesčių ir iššūkių, kurie mūsų laukia. Be kūrybingų žmonių, kuriančių savo ir visuomenės gerovę, jokia valstybė neturės ateities, todėl Lietuvoje mes turime sutarti dėl to, kad mokytojas yra kertinė figūra šalies ateičiai“, – sakė LPK prezidentas.
Be kūrybingų žmonių, kuriančių savo ir visuomenės gerovę, jokia valstybė neturės ateities, todėl Lietuvoje mes turime sutarti dėl to, kad mokytojas yra kertinė figūra šalies ateičiai.
Pasak jo, su pačiais mokytojais per mažai diskutuojama, kaip turėtų atrodytų jų profesija: ar mokytojas tik perskaito informaciją ir turi patikrinti, ar vaikas ją teisingai suprato ir pakartojo. Ar daug svarbiau, kad šiuolaikinis mokytojas padėtų vaikui susigaudyti, kaip surinkti informaciją, kaip ja naudotis ir – svarbiausia – kaip naudojantis informacija sukurti pridėtinę vertę.
„Per retai susimąstome, kokių gebėjimų žmogui reikės XXI amžiaus viduryje, kad globalioje informacijos ir technologijų sistemoje jis sugebėtų kurti pridėtinę vertę. Juk didelės dalies darbų, kurie šiandien mums yra įprasti, tiesiog nebebus. Kaip bebūtų keista, kompiuteris daro žmogų labiau žmogišku, nes nuima nuo jo rutininius darbus ir palieka daugiau erdvės kūrybai. Todėl šiandien turime koncentruoti ypatingą dėmesį į švietimą ir mokytojus, jei dar tikime savo valstybe ir norime ją matyti klestinčią“, – kalbėjo R.Dargis.
Pasak jo, dažnai visuomenė priešinama su pramonininkais, sakant, kad švietimui verslas skiria dėmesį, nes jam reikalingi darbininkai. Pasak R.Dargio, tai – siauras požiūris. Plačiąja prasme žiūrint, kiekvienai valstybei reikia kuriančių žmonių, nes tokioje visuomenėje mums patiems geriau gyventi.
„Kuriantys pridėtinę vertę žmonės sukurs daugiau galimybių ir visai visuomenei. Mes niekada nebūsime vienodi, bet turime kiekvienas atrasti savo vietą ir savotišką pridėtinės vertės kūrybą, kad gerai jaustumėmės visuomenėje ir savo šalyje“, – pabrėžė LPK vadovas.