2018m. birželio 7-8d. Vitebske vyksta XIV-asis Lietuvos – Baltarusijos ekonomikos forumas, kurį surengė Lietuvos pramonininkų konfederacija (LPK) kartu su Lietuvos ambasada Baltarusijoje ir Baltarusijos ambasada Lietuvoje. Vakar forume aptarti lengvosiospramonės, investicijų regionuose ir regioninio bendradarbiavimo klausimai, bendradarbiavimo transporto srityje perspektyvos ir bendras darbas, kuriant Šilko kelio vertės grandinę. Diskutuota apie naujų bendradarbiavimo formų tarp Lietuvos ir Baltarusijos verslo įmonių galimybes.

„Baltarusija yra labai svarbi Lietuvos prekybos partnerė. Pagal reprezentatyvią apklausą Lietuvos verslininkai įvertino Baltarusiją kaip 4 svarbiausią užsienio rinką, kurioje verslas planuoja plėtrą iki 2019 m. Kalbėdami apie bendradarbiavimo plėtrą, turime įtraukti naujas temas į darbotvarkę: mūsų regiono konkurencingumo stiprinimas, darbo našumo didinimas, inovacijos, pramonės raida (Pramonė 4.0).  Neturime pamiršti, kad gyvename globalios ir skaitmeninės ekonomikos amžiuje – turime jau dabar galvoti apie tai, kad vykstanti ketvirtoji pramonės revoliucija reikalauja ir naujos kokybės specialistų. Todėl diskusiją apie ateities bendradarbiavimo naujas formas  vyksta  kaip tik laiku,”- sakė LPK prezidentas Robertas Dargis.

Baltarusijos pusė pabrėžė, kad jie yra labai suinteresuoti plėsti bendradarbiavimą medžio apdirbimo, žuvininkystės, logistikos ir kt. srityse.

Forume aptartos transporto sektoriaus ir logistikos paslaugų plėtros galimybės ir Lietuvos siūlomos modernios infrastruktūros išnaudojimą. Pabrėžta, kad įvertinus dabartines ekonomines tendencijas tarp ES, JAV ir Azijos bei pokyčius muitų sistemose, bendradarbiavimas tarp kaimyninių valstybių yra esminis, siekiant išlaikyti esamus prekybos srautus ir investuojant į jų plėtrą.

Kalbėta ir apie Lietuvos vežėjų Baltarusijoje patiriamas problemas ir konkrečius žingsnius joms spręsti. Pasidžiaugta, kad LPK po ilgų konsultacijų su Vyriausybe pasiekė, kad būtų patvirtintas laikinų priemonių planas siekiant užtikrinti didesnį Lietuvos – Baltarusijos pasienio kontrolės punkto Medininkuose pralaidumą. Iki šių metų pabaigos Pasienio kontrolės punktų direkcija turi įrengti papildomą infrastruktūrą pasienio darbuotojams, o muitinės departamentas padidinti patikrinimą atliekančių pareigūnų skaičių.

Forumo dalyvių nuomone, Lietuva ir Baltarusija dėl palankios geografinės padėties turi galimybę įsitvirtinti kaip vienas iš pagrindinių tiekimo kanalų Kinijos ambicijos įgyvendinimui sujungti Aziją su Europa per One Belt One Road iniciatyvą. Abi valstybės investavo į infrastruktūros vystymą: Lietuvos ir Baltarusijos geležinkeliai investuoja į geležinkelių elektrifikavimą, kas padidins greitį ir paskatins darbuotojų mobilumą; Lietuva aktyviai investuoja į Klaipėdos jūrų uosto plėtrą ir modernizavimą. Vykdomi uosto gilinimo, krantinių rekonstrukcijos, privažiuojamųjų kelių priežiūros, uosto teritorijos plėtros projektai. Abi šalys turi gerą laisvųjų ekonominių zonų infrastruktūrą.

Forumo metu pasirašytos bendradarbiavimo sutartys tarp Panevėžio, Zarasų, Utenos savivaldybių ir Vitebsko srities, sutartis tarp UAB „Vakarų medienos grupės“ ir Vitebsko srities dėl investicinio projekto įgyvendinimo.

Į forumą atvyko daugiau nei 35  Lietuvos įmonės, renginyje dalyvauja  80 Baltarusijos įmonių atstovų.   Ekonomikos forume dalyvavo Ūkio viceministras Gediminas Miškinis, susisiekimo ministerijos atstovai, Baltarusijos ekonomikos viceministras Pavel Utiupin, Vitebsko  srities gubernatorius Nikolaj Šerstnev.  Ekonomikos forumo metu vyko kontaktų mugė. Forumo dalyviai lankosi Vitebsko srities įmonėse.

ARTIMIAUSI RENGINIAI

FACEBOOK