Lietuvos pramonininkų konfederacija (LPK) kreipėsi į Vyriausybę, siekdama atkreipti dėmesį į didelių eilių Baltarusijos pasienio kontrolės punktuose problemą ir pabrėždama būtinybę nedelsiant spręsti pasienio pralaidumo klausimą.

Pasienio kontrolės punkte Kamenny Log – Medininkai susidaro ilgos autotransporto priemonių eilės, nes per parą praleidžiama apie 360 autotransporto priemonių, nors projektinis šio posto pralaidumas yra 1000 priemonių į abi puses.

Asociacijos „Linava“ atliktos apklausos rezultatai parodė, jog vairuotojams, norintiems kirsti Lietuvos Respublikos sieną, eilėse vidutiniškai tenka laukti apie 22 valandas. Vienos dienos prastova vienam sąstatui vidutiniškai kainuoja apie 300 eurų, o įvertinus tai, jog per parą sieną vidutiniškai kerta 358 transporto priemonės, vienos dienos nuostoliai gali siekti ir 100 000 eurų. Tai yra net 36 mln. eurų per metus.

LPK įvardija šias probleminio pasienio kontrolės pralaidumo priežastis:

  • pasienio kontrolės postuose formuojamos ne pilnos pareigūnų, tikrinančių sieną kertančius asmenis ir atliekančius įvežamų prekių kontrolę, pamainos;
  • pasienio kontrolės punktuose atliekami patikros procesai nėra optimizuoti;
  • pasienio kontrolės postuose nėra sukurtos bendros unifikuotos informacinės sistemos, kuri veiktų tarp veikiančių tarnybų.

LPK atkreipia dėmesį, kad pasienio pralaidumo problema sukelia neigiamas pasekmes ne tik vežėjams, bet ir visai verslo bendruomenei, vykdančiai importą ir/ar eksportą Baltarusijos kryptimi. Dėl verslo patiriamų nuostolių pajamų netenka ir valstybės biudžetas, nukenčia Lietuvos kaip tranzitinės valstybės įvaizdis. Problema turi ir neigiamą socialinį aspektą – eilėse laukiantiems vairuotojams neužtikrinamos higieninės sąlygos.

Šiuo metu nėra tarpinstitucinio formato, kuriame galėtų būti sprendžiamos panašaus pobūdžio problemos. Atsižvelgiant į tai, LPK pateikė prašymą Vyriausybei atnaujinti/įsteigti Transporto ir tranzito prie Vyriausybės komisiją.

ARTIMIAUSI RENGINIAI

FACEBOOK