Prekybos ir investicijų strategija „Prekyba visiems“ prioritetą skiria ambicingai ir reaguojančiai į globalizacijos iššūkius ES prekybos politikai, kuri bus grindžiama efektyvumo, skaidrumo ir vertybių principais. Naujoji strategija siekia geresnės ES integracijos į globalias pridėtinės vertės grandines, skatinant prekybą paslaugomis, palengvinant skaitmeninę prekybą ir sudarant sąlygas naujų darbo vietų kūrimui ir ekonomikos augimui. Naujoji strategija didelį dėmesį skiria vartotojų, darbuotojų, mažų ir vidutinių įmonių interesams.

Strategijos derybinėje programoje prioritetas skiriamas šiuo metu vykstančių Pasaulio prekybos organizacijos Dohos vystymosi darbotvarkės, Transatlantinės prekybos ir investicijų partnerystės (TTIP) susitarimo, ES-Japonijos laisvosios prekybos susitarimo (LPS) ir ES– Kinijos investicijų susitarimo derybų užbaigimui. Strategijoje pristatomi planai artimiausiu metu inicijuoti LPS derybas su Naująja Zelandija ir Australija. Pasisakoma už prekybinių santykių su Pietryčių Azijos regiono valstybėmis vystymą, atnaujinant derybas su Malaizija ir Tailandu ir pradedant derybas su  Filipinais ir Indonezija, esant tinkamoms politinėms sąlygoms. Strategijoje taip pat numatyti tikslai atnaujinti jau sudarytus LPS su Meksika ir Čile ir galiojančios ES Muitų sąjungos su Turkija nuostatas. Strategijoje pabrėžiama būtinybė efektyviai įgyvendinti Išsamius ir visapusiškus LPS su Ukraina, Moldova ir Gruzija, siekiant maksimaliai išnaudoti ekonominę šių susitarimų naudą ir laipsniško ES ir šių valstybių rinkų integracijos.

Lietuva yra stipriai priklausoma nuo užsienio prekybos, todėl abipusis rinkos atvėrimas ir vienodų konkurencinių sąlygų ES viduje ir išorėje užtikrinimas yra ypatingai svarbus. Strategijos rengimo metu Lietuva rėmė ES prekybos politiką, kuri teikia realią naudą Lietuvos verslui ir vartotojams, kuria naujas darbo vietas, skatina ekonomikos augimą ir atveria naujas eksporto rinkas Lietuvos ir ES eksportuotojams. ES prekybos politika turi palengvinti prekybą šalinant netarifinius prekybos barjerus ir kovoti su ES prekybinių partnerių protekcionistinėmis ir diskriminacinėmis priemonėmis, nesąžiningomis prekybos praktikomis, panaudojant visus turimus instrumentus.

Išsamesnė informacija ir visa strategija pateikiama šiuo adresu: http://ec.europa.eu/trade/strategy/

ARTIMIAUSI RENGINIAI

FACEBOOK