Europos Komisija siūlo reformą, kuria siekiama aprūpinti ES pramonę veiksmingomis prekybos apsaugos priemonėmis prieš nesąžiningą konkurenciją. Toks poreikis atsirado atsižvelgiant į dalies Kinijos stojimo į Pasaulio prekybos organizacijos (PPO) protokolo nuostatų galiojimo pabaigą.

„Pasisakome už atvirą ir sąžiningą prekybą, kuri yra vienas esminių ekonominio augimo ir darbo vietų kūrimo variklių. Europos Komisijos planus siūlomą reformos kryptį Lietuvos pramonininkai vertina ypač teigiamai“, – sako Lietuvos pramonininkų konfederacijos (LPK) prezidentas Robertas Dargis.

Pasisakome už atvirą ir sąžiningą prekybą, kuri yra vienas esminių ekonominio augimo ir darbo vietų kūrimo variklių. Europos Komisijos planus siūlomą reformos kryptį Lietuvos pramonininkai vertina ypač teigiamai.

2016 m. lapkričio 9 d. Europos Komisija (EK) paskelbė reglamentų pakeitimų projektą, kuriame siūloma keisti dempingo maržos (normaliosios vertės) apskaičiavimo metodiką importui iš šalių, kuriose nustatomi dideli rinkos iškraipymai dėl valstybės kišimosi į ekonomiką. EK siūlo naudoti lyginamuosius standartus arba atitinkamas gamybos ir pardavimo sąnaudas, įskaitant taikomas tinkamoje tipiškoje šalyje, kurios ekonominis išsivystymas panašaus lygio kaip ir eksportuojančios šalies.

Nustatant iškraipymus siūloma atsižvelgti į kriterijus (pvz. valstybės politiką ir įtaką, didelį valstybės valdomų įmonių skaičių, diskriminaciją, dėl kurios pranašumas teikiamas vietos bendrovėms, ir finansų sektoriaus nepriklausomumą). Konkretūs iškraipymai bus nurodyti EK rengiamose specialiose rinkos iškraipymo ataskaitose apie šalis ar sektorius.

Europos Sąjungos (ES) pramonės subjektai galės naudotis šiomis ataskaitomis teikdami skundus. Naujoji metodika bus neutrali, t.y. vienodai taikoma visoms PPO šalims narėms.

Vis dėlto, LPK ragina ES institucijas priimti teisės aktus tobulinančius pakeitimus, kurie visiškai atitiktų šiuos pamatinius principus, užtikrintų sąvokų ir procedūrų aiškumą bei įmonėms gyvybiškai svarbų teisinį tikrumą:

  • Metodika turi atitikti PPO ir ES teisę, taip užtikrinant ES pramonei reikalingą teisinį tikrumą ir prognozuojamumą;
  • ES pramonei neturi būti užkrauta jokia papildoma našta (įrodymo našta, administracinė našta) lyginant su dabartine metodika, kuri galėtų apsunkinti ES pramonės pastangas teikti skundus ir EK galias inicijuoti tyrimus. Skundų procedūra privalo būti veiksminga, realistiška ir įgyvendinama;
  • Naujai siūloma antidempingo metodika turi išlaikyti galimybę taikyti efektyvias prekybos apsaugos priemones, griežtai nemažinant esamo priemonių lygio;
  • Metodika turi būti objektyvi, t.y. rinkos iškraipymai turi būti nustatomi remiantis objektyviais techniniais, ne politiniais kriterijais;
  • Turi būti užtikrintas EK įsipareigojimas pateikti rinkos iškraipymo trečiosiose šalyse ataskaitas, apimant visus sektorius, kuriuose gali egzistuoti rinkos iškraipymai.

ARTIMIAUSI RENGINIAI

26 Spalis

IV-asis Rytų partner...

  • IV-asis Rytų partnerystės verslo forumas “Skaitmeninė ekonomika: Inovatyvi platforma skaidriam verslui be sienų”

FACEBOOK